Féléves tesztidőszak után júliustól már a Vodafone - egyelőre az OTP bankkártya-elfogadó szolgáltatásán alapuló - ReadyPay szolgáltatás révén fizethetnek bankkártyájukkal a Tele5 taxik utasai. Pásztor Marcell, a Tele5 Taxi ügyvezető igazgatója szerint a viszonylag alacsony napi forgalommal rendelkező vállalkozók és vállalatok számára – már amennyiben mobil kártyaelfogadóvá kívánnak válni – a ReadyPay a leggazdaságosabb lehetőség jelenleg hazánkban.
A taxicégeknél a tranzakció gyorsasága is kulcsfontosságú – emlékeztetett Pásztor Marcell a repülőtérre, ahol mindössze 5 percnyi ingyenes várakozást engedélyeznek – erre is jó válasz a Vodafone ReadyPay.
Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató helyettese szerint a mobil bankkártya-olvasó terminál akár zsebben is elfér, így a kereskedő, szolgáltató, vagy akár a megrendelt terméket házhoz szállító futár is könnyedén magával viheti, s bárhol, bármikor, pillanatokon belül használhatja is az eszközt.
A ReadyPay mPOS terminál a BKK által is jóváhagyott készülék, amely a vele Bluetooth kapcsolattal párosított okostelefon vagy táblagép segítségével kapcsolódik az internetre. A fizetési tranzakció az okoseszközre telepített Vodafone ReadyPay alkalmazás segítségével kezdeményezhető a fizetendő összeg megadásával. Ezt követően a kártyabirtokos az mPOS terminál segítségével leolvashatja bankkártyáját vagy mobiltárcáját, illetve szükség esetén beütheti PIN kódját. A fizetési tranzakció ezután a hagyományos bankkártya leolvasóknál megszokott módon zajlik az OTP banki rendszereiben, és eredményéről mind az okoseszközre telepített Vodafone ReadyPay alkalmazásra, mind e-mailben érkezik értesítés az elfogadóhoz, illetve – igény esetén – a bankkártya birtokosához is (ehhez meg kell adnia az érvényes e-mail címét).
A szolgáltatás valamennyi Magyarországon forgalmazott kártyatípussal használható, a szükséges beruházási igény a kártyaolvasó 4 990 forintos árának megvásárlása. A Vodafone kétfajta csomagot ajánl az ügyfeleknek, ezek havi díja a kommunikációs költségeken felül a bankkártya-elfogadás költségeit is tartalmazzák – havi 1 millió forintos forgalomig.
Vélemény: A taxisok számára a mobillal megoldható megoldás kézzelfogható, hiszen az újabban egyre terjedő "csendes" címkiadáshoz már így is használniuk kell egy külön okostelefont. Arra telepítve a fizetés könnyebb, egyszerűbb, ráadásul az utasnak sem kell végigvárnia, míg a klasszikus POS-készülék "feláll" a sofőr dünnyögése mellett.... Merthogy azokat csak akkor veszik elő, ha valaki plasztikkal akar fizetni...