Interaktív bankfiókká fejlődhetnek az ATM-ek - derül ki az iparági hírekből. A jövő készpénzkiadó automatája az azonosítás után személyes kiszolgálófelületet kínálhat fel a plasztiktulajdonosnak. Ezen - azon túl, hogy a rendszeresen felvett kedvenc összeget kínálja fel a terminál - akár arra is lehetőség lesz, hogy korábbi költéseink vizsgálata nyomán gyors pénzügyi látleletet kapjunk számlánk helyzetéről, s akár figyelmeztetés is várhat bennünket a kijelzőn, figyelmeztetve pl. arra, hogy a soros állandó utalásunk a következő nap esedékes, legyünk figyelemmel arra a pénzfelvételnél. (A hvg.hu tudósítása szerint a Wells Fargo az USA-ban már használ ilyen, személyre szabott felületet - és igény esetén pénzügyi elemzést is - mutató ATM-eket.) Akinek a gép nem elég, a fejlesztések révén azonnal megvitathatná a helyzetet a banki ügyintézővel, amit videós beszélgetés segítene.
Természetesen nemcsak a szolgáltatások, a biztonsági terület is fejlődik. A tavaly őszi Wincor World expón bemutatott ATM-ek, nemcsak a kártyát, hanem a plasztik használóját is biometrikus módon azonosítják (ezzel kapcsolatos írásunkat lásd lejjebb).
Az ATM-fejlesztéseknek arra is figyelemmel kell lenniük, hogy hamarosan akár kisebbségben lehet a plasztik a mobiltelefonra telepített applikációkkal - így az ATM-eknek is a contactless irányba kell mozdulniuk.